Domain Authority Nasıl Artırılır? DA Nedir?

Okuma Süresi: 9 dakika

Domain Authority Nedir?

Alan adı otoritesi, bir web sitesinin / alan adının arama motorlarında sıralama yeteneğini tahmin etmek için MOZ tarafından geliştirilen bir ölçümdür. Domain Authority, 0 ila 100 arasında logaritmik ölçek kullanır. Yüksek bir Domain Authority, web sitenizin tamamının / domaininizdeki tüm sayfaların arama motoru sonuçlarında iyi sıralama potansiyeline sahip olduğu anlamına gelir. MozRank Nedir? konusu ile de konuyu farklı bir açıdan ele alabilirsiniz.

Domain Authority Kaç Olmalı?

Birçok kişinin sorduğu ortak bir soru olsa da bunun için sihirli bir sayı olduğu söylenemez. Aslında herşey rakabetle de alakalı. Rekabeti az olan bir pazara odaklanırsanız 20 DA sizin için yeterli olabileceği gibi büyük markalar ve son derece rekabetçi anahtar kelimelerle rekabet ediyorsanız 50 DA size yeterli gelmeyebilir. Aslında bu soruyu cevaplamak için rakiplerinizin bir listesini çıkarın ve bu web sitelerinin Domain Authority puanını kontrol edin. Bu durumda rakiplerinizin DA puanını öğrenip nasıl bir otalamaya sahip olabileceğiniz konusunda bir ön fikir sahibi olmuş olursunuz.

Domain Authority Nasıl Arttırılır?

Bu makalenin cevaplamaya çalıştığı soruya geldik: DA nasıl artırılır?

Dış link almak veya dış bağlantı almak web siteniz için Domain Authority adına önemli bir unsurdur.

En temel düzeyde, iyi bir bağlantı kalitesine sahip olmak için iki şey yapmanız gerekir:

  1. Kötü linklerden kurtul.
  2. İyi linkler kazan.

İlkiyle başlayalım – kötü bağlantılardan kurtulun. Bu oldukça basit. Bu bağlantıların kaldırılmasını talep edersiniz ve bu başarısız olursa, onları reddedersiniz. Hepsi bu kadar.

Peki ikincisi – iyi bağlantılar kazanmak? Gerçekçi olarak, iki seçeneğiniz var. Seçenek 1, yüksek kaliteli geri dönüşler sağlayabilen web siteleri ve yazarlarla ilişkileri olan bir SEO ajansının hizmetlerini kullanmaktır. Bu iyi bir seçenektir, ancak pahalıdır ve riskleri vardır.

Alternatif seçenek, Bağlantıları ortaya çıkaran yüksek değerli bilgiye sahip bir site oluşturmaktır. Bu, içerik pazarlamasıdır.

Bulduğum şey, içerik pazarlamanın DA kazanmanın çözümü olduğu. DA’nızı artırmak için yapabileceğiniz şeylerin bir listesini size vermeme rağmen, en önemli faktörü vurgulamak istiyorum: içerik pazarlamasını iyi yaparak DA’nızı iyileştirirsiniz.

Öyleyse, DA’nızı geliştirmek için yapabileceğiniz 5 şeye daha yakından bakalım:

Adım # 1: Teknik SEO’nuzun Yerinde Olduğundan Emin Olun

SEO’nun tüm teknik yönlerine katılmak, temel olarak kesinlikle önemlidir. Robots.txt dosyanızı optimize etmek veya bir URL yapısını belirlemek uğraştırıcı gelmeyebilir, ancak bu önemli özellikler olmadan etkili SEO’ya sahip olmazsınız. Teknik SEO, bir DA iyileştirme çabasının özünü oluşturur.

Moz’un açıkladığı gibi, DA’nızı geliştirmek için genel SEO’nuzu geliştirmeniz gerekir ve SEO’ların bildiği ve sevdiği tüm ayrıntıları içerir – site yapısı, gezinilebilirlik, URL yapısı, meta etiketler, başlık etiketleri, kelime sayısı, anahtar kelimeler, alt etiketleri vb. SEO ve içerik pazarlaması birbirlerini gerektirir. Aslında beraber giderler.

Yüksek DA’nın peşinden gitmeden önce SEO ayarlarınızı iyi yaptığınızdan emin olun.

2. Adım: Çok Sayıda Bağlanabilir İçerik Oluşturun

Şimdi, DA üzerinde daha doğrudan bir etkiye sahip olan bir şeyi ele alacağız – içerik.

İçerik pazarlamasına sahip olmak için çok sayıda ve bağlanabilir içeriğe sahip olmanız gerekir. Her gün makale eklemek, içerik içerisinde bilgi grafikleri kullanmak, gerektiği yerlerde 1000 kelime hatta 10.000 kelimelik makaleler yazmış olmak gerekiyor.

Evet içerik yazmak zor bir iş ancak tanımlayıcı ve tamamiyle alakalı okunabilitesi olan içerik yazmak çok daha zor. Yani bu yüzden ben çok fazla makale yazıyorum ama üst sıralara çıkamıyorum diyorsanız muhtemelen o uzun uzun yazdığınız makaleler aslında işe yaramayan ve sırf daha fazla kelime kasmak için uğraşmış olduğunuz yazı parçalarından ibaret olabilir. Ama belki de henüz yeterli değeri bulamamış ta olabilir bunun için daha geniş bir zaman periyoduna da ihtiyacı olabilir.

Kendinize soracağınız soru şu olmalı. Yazmış olduğunuz başlığa siz olsanız girip okur musunuz? Yani demek istediğim gerçek bilgi içeriyor mu ve rakiplere oranla daha mı fazla okunabilitesi var. Eğer öyle ise zamanı geldiğinde gerekli değeri bulacaktır.

Ancak bu adım bununla sınırlı değil. Birbirine bağlanabilir içerikler siteniz için çok faydalıdır ve uzun uzun içerikler yazmış dahi olsanız bunların birbirine bağlanabilecek link çıkışları olması bunu daha etkili hale getirecektir. Örneğin burada makale yazmanın kaliteli olmasından bahsettim ve bunların birbirine bağlanmasından bahsettim. Benzer bir şekilde seo için olmazsa olmaz diye niteleyebileceğim ssl sertifikası ile HTTPS sayfa oluşturmanın önemine vurgu yaptığım HTTP ile HTTPS arasındaki farklar konusuna geçiş yapacak bir şekilde ara cümle kullanabilirim. Ancak burada önemli olan birbirine bağlanabilir içerikleri oluşturmak. İç bağlantıları oluşturmak ise bir dahaki adımın konusu.

Adım # 3: Güçlü İç Bağlantı Oluşturma

Genellikle “yüksek kaliteli backlinkler” üzerine yapılan çılgınlıkta göz ardı edilen yüksek kaliteli dahili backlink’lerden oluşuyor. Bu durum webmaster forumları gibi web sitelerinde de oldukça bahsediliyor. (Bakın demin ne yaptım? Bu bir iç bağlantı.)

Dahili bağlantı, sitenizde hem kullanıcıyı hem de sitenizi tarayan ve dizine ekleyen arama motorlarına fayda sağlayan güçlü bir ağ oluşturur. İç bağlantısı olmayan bir site, bağlantısı kesilmiş ve zayıf bir çakıl taşı koleksiyonu gibidir. Ancak güçlü iç bağlantıya sahip bir site, bu çakılları betona çevirir, birbirine bağlar ve güçlendirir.

Daha fazla içeriğe sahip olmanın harika yanı, bağlanılacak daha fazla içeriğinizin olmasıdır. Dahili olarak ne kadar çok bağlantı kurarsanız, yoğun ve güçlü bir site ağı oluşturma beceriniz o kadar büyük olur.

Adım # 4: Düzenli Olarak Kötü Linklerden Arının

Aldığınız tüm geri bağlantıların harika olması mümkün değil. Sürekli tekrarlanan içerikler, kalitesiz sayfalar veya çöp yığınına dönmüş bir sayfadaki linklerinizin size faydasından çok zararı olacaktır.

Evet bu tür linkleri kaldırmakla uğraşmak kolay değil ancak buna değer. Bunu günübirlik yapın da demiyorum zaten. Ancak en azından 2-3 ayda bir spam bağlantıları bulup bunlardan kurtulmalısınız.

Eğer düzenli bir dış linke sahip olur güvenilir sayfalardan link alırsanız. Aldığınız linkler içeriğinizle uyumlu ve başıboş spam kategorisinde değilse bunun avantajını hissedersiniz. Tecrübelerime göre, bu çoğu yöneticinin herhangi bir düzenlilik ile yaptığı bir şey değildir. Bu da sizi rekabet ettiğiniz diğer web sitelerine göre avantajlı kılacak ince bir ayrıntıdır.

Bağlantı profilinizi temizlemeniz için size bir ceza gelmesini beklemeyin. Şimdi yapın ve ardından aylık veya iki ayda bir yapmaya devam edin.

Adım # 5: Sabırlı Ol

Yukarıdaki adımlarda tam olarak anlattıklarımı yaparsanız, DA’nız yükselecektir. Yüksek DA tartışmalarında dikkat çekmeyen faktörlerden biri de alan adı yaş faktörüdür.

Genel olarak, alan adıı ne kadar eski olursa, o kadar yüksek olur. Bir web sitesinin link profilini inceledim ve bazı tarihi alanları keşfettim. Bu tarihi alanlar yüksek DA seviyelerine sahipti.

Bir alanın yaşını bulmak için, Whois.com.tr tarafından whois çekerek o alan adının yaşını bulabilirsiniz.

İçerik pazarlamasını sürdürürken, yavaş yavaş DA artışınızı göreceksiniz. Demek istediğim bu zaman alıyor. Sabırlı ol. SEO ‘da başarılı olmak bir günde olmaz. Uzun süreçler isteyebilir.

Sonuç:
DA’nızı nasıl geliştirmeniz gerektiğini açıklayan, web üzerinde başka bir yerde bol miktarda içerik bulacaksınız. Bazıları oldukça iyi.

Fakat çoğu, bazı noktalarını kaçırmış. SEO için büyük resme bakmalısınız. Bu da içerik pazarlaması ile olur. İçerik pazarlaması vesilesi ile de trafik, organik arama sonuçları sıralaması ve başarı kazanırsınız.

Daha iyi içerik ile Domain Authority artırabilirsiniz. En çok üzerinde durulması gereken şey içeriktir çünkü diğer tüm çalışmalar içeriğin ancak çarpanı olabilir.

Ceyda Mola

Ceyda Mola

Yıldız Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği mezunuyum. Geçmişte; .net ve Python eğitimleri aldım. Bunun dışında "Kelimelerin Anlamsal Bağları" konusunda Tez Projem bulunuyor. Woo-Commerce, Opencart, PrestaShop, Magento gibi mağaza yönetim sistemleri kullandım ve geliştirdim. Kurduğum ve yönettiğim web sitelerinde SEO çalışmalarını da bizzat kendim yaptım. Bugün hali hazırda piyasada benim kurmuş olduğum bir çok e-ticaret web sitesi başarılı bir şekilde yayın hayatını sürdürüyor. Şu anda da e-ticaret çözümleri ve seo konusunda çalışmalarım devam ediyor. ParaKazan.com.tr editörü olarak; Webmaster konuları ve SEO konusundaki bilgi birikimleri aktaracağım.

1
Kimler Neler Demiş?

avatar
1 Yapılan yorumlar
0 Yorum cevapları
0 Takipçiler
 
En çok tepki verilen yorum
En ateşli yorum dizisi
1 Yorum yazarları
Ceyda Mola Son yorum yazarları
  Abone ol  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
Ceyda Mola
Ziyaretçi
Ceyda Mola

Domain Authority (DA), SEO danışmanlık ve araştırma şirketi Moz tarafından oluşturulan ve bir web sitesinin arama motorlarında sıralama olasılığını ölçen bir ölçümdür. “Authority”, çoğunlukla geri bağlantı portföyleri tarafından belirlenen bir etki alanının göreceli “gücünü” tanımlamak için Moz’un metriği kullanılır.

Domain Authority, Google’ın arama motoru sonuçlarının belirlenmesinde büyük rol oynayan özel algoritması PageRank için öngörülü bir ölçü olarak kullanılır. PageRank’in etrafındaki gizliliknedeniyle, Moz’un DA metriği, alan adını değerlendirmek için en iyi üçüncü taraf araçlarından biri olarak kabul edilir.