Page Authority Nasıl Yükseltilir? PA Nedir?

Okuma Süresi: 11 dakika

Muhtemelen, online pazarlama hedeflerinize ulaşmak için çeşitli içerik pazarlama stratejilerinden sosyal medya stratejilerine – ve tabii ki, SEO kullanımı için çeşitli pazarlama stratejileri uyguluyorsunuz.

Fakat bu stratejilerin nasıl performans gösterdiğini biliyor musunuz?

Hedeflerinize ulaşmanızı sağlamak ve çalışmayan çabalar için kaynakları boşa harcamadığınızdan emin olmak için bunların izini sürmelisiniz.

Moz Domain Authority, sitenizin nasıl çalıştığı hakkında genel bir fikir edinmek için göz önünde bulundurmanız gereken bir puandır.

Moz tarafından geliştirilen bir skorlama sistemidir. Yaptıkları şey, sitenizin Google gibi arama motorlarında ne kadar iyi sıralanacağını tahmin etmeleri.

Ancak, sitenizi daha doğru bir şekilde değerlendirmek için, her sayfanın nasıl çalıştığını görmek isteyeceksiniz. Bunu, Moz tarafından geliştirilen başka bir puanlama sistemi olan web sayfalarınızın her birinin Moz Page Authority izleyerek yapabilirsiniz.

Page Authority Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Web sayfalarınızın her bir Page Authority’sini izlemek, belirli gelen pazarlama stratejilerinin işe yarayıp yaramadığını belirlemede son derece yardımcı olabilir.

Örneğin, blog sayfalarınızdan birinin Page Authority düşükse, bu konuda sıralamasını bozabilecek bir şey olduğunu biliyorsunuzdur.

Daha sonra, nelerin değiştirilmesi gerektiğini ve gelecekte neler yapmaktan kaçınmanız gerektiğini anlamak için bu sayfayı yüksek Page Authority sıralamasını almayı başaran diğer blog sayfalarıyla karşılaştırabilirsiniz.

Page Authority Nasıl Çalışır?

Page Authority nedir? Page Authority, Moz tarafından geliştirilen 100 puanlık bir ölçeğe dayanarak her web sayfasına atanan bir puandır.

Puanı belirlemek için onlarca farklı sıralama faktörü kullanır. Page Authority’sinin logaritmik bir ölçek kullandığını belirtmekte fayda var; bu, puanınızı 20’den 30’a çıkarmak, puanınızı 70’ten 80’e çıkarmaktan daha kolay anlamına geliyor.

Page Authority’i nasıl kontrol edileceğini sorabilirsiniz?

Bağlantınızı Moz Açık Site Gezgini‘ne bırakmanız yeterlidir; size Page Authority dahil olmak üzere bir istatistik listesi verilecektir.

Page Authority, sayfanızın olabildiğince doğru bir şekilde nasıl sıralanacağını öngören bir puan olduğunu unutmayın. Bu, teknik olarak yüzde 100 doğru olmadığı anlamına gelir, ancak sayfanızın nasıl olacağı hakkında size çok iyi bir fikir verecektir.

Sayfa Kurumunuzu belirlemede kullanılan faktörlerden bazıları şunlardır:

  • MozRank

MozRank, Moz tarafından geliştirilen ve siteniz tarafından kazanılan harici bağlantıların gücünü puanlayan bir ölçümdür. Hem sitenizin kazandığı bağlantıların miktarını hem de bu bağlantıların kalitesini dikkate alır. Mozrank Nedir konumuzda ayrıntılı bir açıklama bulabilirsiniz.

Google ve diğer arama motorlarının harici bağlantılarınızın kalitesini daha fazla önemsemeleri nedeniyle MozRank, nicelikten daha fazla niteliktedir; bu, yüksek kaliteli bir dış bağlantının iki zayıf dış bağlantıya değeceği anlamına gelir.

MozRank 1-10 arasında puanlanır – çoğu site ortalama üçte biri MozRank kazanır.

  • MozTrust

MozTrust ayrıca sitenizin kazandığı bağlantılar ile de ilgilidir.

Bununla birlikte, MozTrust metriği ve MozRank metriği arasındaki temel fark, MozTrust’un bir sitenin .edu ve .gov siteleri de dahil olmak üzere güvenilir sitelere ne kadar yakından bağlı olduğunu ölçmesidir.

Temel olarak, .edu veya .gov sitelerinden bağlantı kazanmışsanız, sitenize daha fazla meşruiyet kazandırır; bu, MozRank gibi bir ila on arası bir ölçek kullanan MozTrust derecenizi artırmanıza yardımcı olur.

  • Sosyal Sinyaller

Google, diğerlerine göre iyi içeriğe değer verir.

İçerik iyiyse, siteye arama motoru sonuç sayfasında daha yüksek bir sıralamada bulunma olasılıkları daha yüksektir. Fakat iyi içeriği tam olarak nasıl tanımlayabilirler?

En etkili yollardan biri sosyal sinyallerdir. Bir sosyal sinyal, bir sayfadaki içeriğin ne zaman sosyal medya aracılığıyla yorumlandığını, paylaşıldığını veya beğenildiğini tanımlar. Zayıf içeriğin nadiren paylaşılmasından veya beğenilmesinden dolayı içeriğin kalitesini gösterir.

Page Authority Yükseltmenin 3 Yolu

Bir sayfanın Page Authority puanını belirlemek için Page Authority’nin ne olduğunu ve Moz’un hangi faktörleri kullandığını bildiğinize göre, web sayfalarınızdan birinin Page Authority puanı nasıl yükseltilir merak ediyor olabilirsiniz.

Web sayfalarınızdan birinin aldığı Page Authority puanı ne kadar yüksekse, Google’ın arama motoru sonuç sayfalarında üst sıralarda yer alma şansı o kadar artar.

Sayfa Otoritenizi artırabilmeniz için en etkili yollardan üçü:

1. Güncel İçerik Oluştur

İyi, güncel içerik, iyi bir Page Authority puanı almanın en iyi yoludur. Daha önce belirtildiği gibi, her şey iyi içerikle başlar.

İçeriğinizi sık sık değerli bilgilerle güncelleyerek taze kalmak, Google’ın sitenizi her güncelleme ile daha üst sıraya koyma şansını artırır.

Markanızla ilgili yüksek kaliteli içerik oluşturmanız ve düzenli olarak yeni içerik göndermeniz gerekir. İçeriğiniz ne kadar iyi olursa, okuyucular tarafından paylaşılma, yorumlanma veya beğenilme olasılığı o kadar yüksektir – ve diğer siteler sayfanıza bağlanma olasılığı daha yüksektir.

Bu faktörlerin her ikisi de Sayfa Makamınıza ağır bir şekilde ağırlık verdiğinden, içerik oluşturmaya odaklanmayı bir noktaya getirmek istersiniz. Aşağıdakiler, yüksek kaliteli ve yeni içerik oluşturmanıza yardımcı olacak birkaç ipucu:

  • İçeriğinizin ilginç olduğundan emin olun.

İşletmelerin yaptığı en büyük hatalardan biri hiç madde içermeyen makalemsi parçaları yazmaktır. Sadece SEO’yu önemsiyorlar ve orada birkaç anahtar kelime atabildikleri sürece her şeyin olacağını düşünüyorlar. Sorun şu ki, yanlış düşünüyorlar.

İçeriğiniz ilgi çekici değilse, o zaman herhangi bir sosyal sinyal kazanmazsınız. Kimse ilginç olmayan içeriği beğenmeyecek, paylaşmayacak veya yorum yapmayacak – ve kesinlikle bu şekilde bağlantı kazanamayacaksınız.

  • İçeriğinizi düzenli olarak güncellediğinizden emin olun.

Güncel içerik önemlidir. Google, kullanıcı sorgularını daha iyi karşılamak için güncel ve alakalı içerik arar.

İçeriğinizi taze tutmak için sitenizi yepyeni içerikle düzenli olarak güncellemeniz gerekir. Tüm içeriğiniz eskiyse, sonuçta Page Authority puanınızı düşürürsünüz.

  • İçeriğinizin yararlı ve alakalı olduğundan emin olun.

Sadece içeriğinizin ilginç olması, yararlı ve alakalı olduğu anlamına gelmez. Bunun nedeni yanlış izleyiciler için yazıyor olmanız olabilir.

Oluşturduğunuz içeriğin hedef kitleniz için bilgilendirici veya yardımcı olduğundan emin olun.

  • İçeriğinizin okunmasının kolay olduğundan emin olun.

İnternetteki en iyi içeriği üretiyor olabilirsiniz – ancak okunması zorsa, kimse okuyamaz. Kimse okumuyorsa, o zaman bu sosyal sinyalleri ve dış bağlantıları elveda öpücüğü verin.

İçeriğinizi daha kolay okunur hale nasıl getirebilirsiniz?

Farklı başlıklar içeren küçük paragraflara ayırmanın yanı sıra, önemli bilgileri iletmek için madde işaretleri ve sayıları kullanarak. Metin monotonluğunu bozmak için Infographic veya görseller kullanmak da iyi bir fikirdir.

2. Dış Bağlantılar Kazan

Dış bağlantılar çeşitli nedenlerle önemlidir.

Ne kadar harici linkiniz varsa, web sayfalarınızın o kadar fazla değerlendirilmesi yapılacaktır.

Örneğin, bir web sitesi bir makaledeki blog yayınlarınızdan birine bağlantı gönderirse, izleyicileri markanıza maruz kalır ve bu da sitenize daha fazla web trafiği getirmeye yardımcı olur.

Açıkçası, dış linklerin sitelerinize bağlanma kalitesi ne kadar iyi olursa, kazandığınız trafikte o kadar kaliteli olur. Ek olarak, yüksek kaliteli sitelerden dış bağlantılar, kalitenin güçlü bir göstergesi olarak kabul edilir – Google’ın inanılmaz derecede önemli olduğunu düşündüğü bir şey.

Peki nasıl harici linkler kazanabilirsiniz?

Her şeyden önce, içeriğin iyi olması gerekir. İyi içerik olmadan, yokuş yukarı bir savaşla karşı karşıya kalırsınız.

İkincisi, içeriğinizi sosyal medyada tanıtın. Ne kadar çok sosyal sinyaliniz olursa, içeriğiniz o kadar fazla değerlendirme alır, başka bir deyişle diğer sitelerin karşısına çıkma şansı daha yüksek olur.

Üçüncüsü, blog yazılarınızda başka otorite sitelerine de bağlantı vermelisiniz. Bu siteler, trafik gönderdiğiniz gerçeğini not eder ve sık sık sitenize bağlanarak da iyiliği döndürür.

Sonuncusu, sektörünüzdeki diğer siteler için konuk blogları yazmak, dış bağlantılar kazanmanın ve aynı zamanda önyükleme yapmak için iyi bir yoludur.

3. Görüntüleri Kullanın

İster inanın ister inanmayın, ancak görüntülerin kullanılması Page Authority üzerinde oldukça büyük bir etkiye sahip olabilir. Görsellerin kullanılması – özellikle orijinal içeriğe sahip görüntüler – sayfanıza birçok avantaj sağlayabilir.

Web sitenize ait benzersiz bir görüntünüz olduğunda, kullanıcıların sizi tanıma şansı daha yüksek olur.

Aşağıdakiler, içeriğiniz boyunca resim kullanmanın yararlarından birkaçıdır:

Resimler yazılarınızın okunabilirliğini büyük ölçüde artırabilir ve Page Authority açısından katkıda bulunabilir.

  • Görüntüler içeriği daha okunaklı hale getirir.

Yazılı içeriğin bazen okunması zor olabilir, çünkü büyük metin blokları okuyucularınıza ezici olabilir. Görüntüler yararlıdır çünkü metninizi görsel bir bileşenle bölmenize izin verir.

Ayrıca, okuyucuların içeriğinizi taramasını kolaylaştırır. Bir okuyucu sayfanızı hızlıca tarayabilmeli ve ne olduğu hakkında iyi bir fikir edinebilmelidir. Metninizle alakalı bir resim, içeriğinizin konusu için bağlam sağlayacaktır.

  • Görüntüler daha paylaşılabilir.

İnsanların görsel içeriği, yazılı içerikten daha fazla paylaşması daha olasıdır.

Ek olarak, sosyal medya sayfalarınızdaki içeriğinize bir bağlantı gönderdiğinizde, beraberindeki resim gönderinin izleyicilerinize daha fazla dikkat etmesini ve onları içeriğinize çekmeye yardımcı olmasını sağlayarak bağlantıyı takip etmelerini daha olası kılar içeriğini okumak için sayfanıza gidin.

  • Görüntüler SEO’yu iyileştirebilir.

Google, yazılı içeriği tamamlamak için resimlerin kullanılmasını takdir eder. Ancak, Google’a ne olduklarını anlatmak için açıklayıcı ALT metni kullanmadığınız sürece Google, kullandığınız görüntülerin ne olduğunu tanımlayamaz.

Görüntülerinizi Google’ın arama motorunda bulabilmeniz için bu ALT metninde güçlü SEO anahtar kelimeler kullandığınızdan emin olun, böylece bu sayfanın daha fazla trafik üretme özelliğini artırın.

Sonuç

Pazarlama hedefleriniz ne olursa olsun, bu hedeflere ulaşmak için sitenize gelen trafiği artırmanız gerekir. Web sayfalarınızın Google’ın arama motoru sonuç sayfalarında üst sıralarda olup olmayacağını belirlemek için sayfalarınızın Page Authority puanınızı izlemelisiniz.

Page Authority puanınıza dikkat edin ve puanınız düşükse puanı artırmak için elinizden geleni yapın; bu, web sayfalarınızı yüksek bir sıralama elde etmek için mümkün olan en iyi konumda tutmanıza yardımcı olur.

Domain Authority Nasıl Artırılır konusunda oluşturduğumuz yazıyıda okuyabilirsiniz ve yukarıda listelenenlerin dışında Page Authority arttırmanın başka yollarını bulduysanız, yöntemlerinizi bizimle aşağıdaki yorum bölümünde paylaşın!

Ceyda Mola

Ceyda Mola

Yıldız Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği mezunuyum. Geçmişte; .net ve Python eğitimleri aldım. Bunun dışında "Kelimelerin Anlamsal Bağları" konusunda Tez Projem bulunuyor. Woo-Commerce, Opencart, PrestaShop, Magento gibi mağaza yönetim sistemleri kullandım ve geliştirdim. Kurduğum ve yönettiğim web sitelerinde SEO çalışmalarını da bizzat kendim yaptım. Bugün hali hazırda piyasada benim kurmuş olduğum bir çok e-ticaret web sitesi başarılı bir şekilde yayın hayatını sürdürüyor. Şu anda da e-ticaret çözümleri ve seo konusunda çalışmalarım devam ediyor. ParaKazan.com.tr editörü olarak; Webmaster konuları ve SEO konusundaki bilgi birikimleri aktaracağım.

1
Kimler Neler Demiş?

avatar
1 Yapılan yorumlar
0 Yorum cevapları
0 Takipçiler
 
En çok tepki verilen yorum
En ateşli yorum dizisi
1 Yorum yazarları
Seo Yetkilisi Son yorum yazarları
  Abone ol  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
Seo Yetkilisi
Ziyaretçi
Seo Yetkilisi

Page Authority (PA), Moz tarafından geliştirilen ve belirli bir sayfanın arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) ne kadar iyi sıralanacağını öngören bir puandır. Page Authority puanları bir ile 100 arasında değişmektedir ve daha yüksek puanlar, daha yüksek bir sıralama yeteneğine karşılık gelir.

Page Authority, MOZ’un web dizinindeki verilerine dayanmaktadır ve onlarca faktörü dikkate almaktadır. Domain Authority gibi, karşı koyduğu binlerce SERP arasındaki sıralamalarla en iyi şekilde eşleşen algoritmayı tanımlamak için bir makine öğrenme modeli kullanır, ardından o belirli hesaplamayı kullanarak Page Authority puanları oluşturur.