Şirket Misyonu Nasıl Yazılır?

tanımı yani misyon, bir şirketin amacını ifade eder. Şirketinizin neden var olduğunu tüm dünyaya duyurur. Her işletme, kuruluşu birleştirme yolu olarak bir misyon’a sahip olmalıdır.

Böylece, bir misyon ifadesini, işinizin veya kâr amacı gütmeyen kuruluşun yaptıklarının ve sizin için önemli olan değerleri içine alan bir şekilde ifade edilen nasıl ve niçin yaptığının bir kombinasyonu olarak düşünebilirsiniz. İşte bazı misyon ifadesi örnekleri ile üç kolay adımda bir misyon ifadesi nasıl yazılır.

1- Şirketinizin Ne Yaptığını Açıklayın

Burada süslü olmaya gerek yok. Sadece söyle, şimdilik. İşletmenizin ürettiği veya sağladığı şey, işinizin amacıdır.

Şirketimin amacı:
Ayakkabı satmak
Eğitim hizmetleri sağlamak
Pazar sebzelerini büyütmek
Telefon uygulamaları tasarlamak
Finansal danışmanlık sağlamak
Kadın giyim satmak
Hayvan bakıcılığı hizmeti vermek

2- Şirketinizin Neyi Nasıl Yaptığını Tarif Edin

İşin en zor yanı bu, çünkü işinizin fiziksel işlemlerinin ayrıntılı bir açıklamasını burada aramıyoruz; İşletmenizin genel olarak nasıl işlediğine dair bir açıklama arıyoruz. Çoğu insan için bu, temel değerlerinizden bir veya daha fazlasını tanımınıza dahil etmek anlamına gelir.

Bu nedenle, işinizde ifade ettiğiniz sizin için önemli olan temel değerleri düşünmek / listelemek için bir dakikanızı ayırın. İşte sizin için önemli olabilecek bazı örnek değerler ve bir misyon yazarken kullanmak isteyebileceğiniz iş yapma biçimleriniz:

Örnek Değerler:

Yüksek ürün kalitesi sağlamak
Üstün müşteri hizmeti sunmak
Çevrenin kalitesini korumak
Kaynaklara eşit erişim sağlamak
İnovasyonu / yaratıcılığı teşvik etmek
Sürdürülebilir kalkınma uygulamak

Hangi değerlerin misyon açıklamanızın bir parçası olmaya değeceğini düşünüyorsanız, işinizin temel yetkinliklerine odaklanmanız yararlı olabilir. Hangi temel değerlerin en önemli olduğuna karar verdikten sonra, şirketinizin ne yaptığını açıklamanıza bir (veya en fazla iki tane) ekleyin.

Misyon Örnekleri

İşte ilk adımda, ilk olarak bir misyon ifadesinin nasıl yazıldığına ilişkin şirketler, bunlara değer kattığınız zamanki gibi gözüküyor.

Şirketimin Amacı:

En yüksek kalitede ayakkabı satmak.
Tüm çocukların öğrenme başarısını deneyimlemelerine olanak sağlayan eğitim hizmetleri sunmak.
Organik, sürdürülebilir tarım uygulamalarını kullanarak pazar sebzelerini yetiştirmek.

Unutma, henüz bitmedi. Misyonunuzu tamamlanmadan önce atmanız gereken bir adım var.

3- Nedenini Ekleyin! (Şirketiniz Neyi Neden Yapıyor?)

Bir misyon yazdığınızda, kıvılcımınızı veya işinizin arkasındaki tutkuyu tanımlayan kısım budur.

İşiniz neden ne yapıyor? Bazı insanlar için, işlerine neden ilk olarak başladıkları üzerine düşünmeye yardımcı olur.

Misyon Örnekleri

Bu, üç misyoni örneğimizin, onlara “neden” eklerken göründüğü gibi olabilir:

Şirketimin amacı:

Her müşterinin giymeyi çok sevdiği bir çift ayakkabı bulabilmesi için en yüksek kalitede ayakkabılar satıyoruz.
Tüm çocukların öğrenme başarısını deneyimlemelerine ve yaşam boyu öğrenici olmalarına ve topluluğumuza katkıda bulunmalarına yardımcı olan eğitim hizmetleri sunuyoruz.
İnsanlara güvenli ve sağlıklı yiyecek seçenekleri sunmak için organik, sürdürülebilir tarım uygulamalarını kullanarak pazar sebzeleri yetiştiriyoruz.

İşiniz bittiğinde, misyonunuza bir kez daha bakın ve ne söylemek istediğinizi söyleyip söylemediğini veya daha iyi bir ifade yolu olup olmadığına bakın. “Şirketimin amacı” ifadesini şirketinizin adıyla değiştirdiğinizden emin olun.

Örneğin:
“Şirketimin amacı, insanlara güvenli ve sağlıklı yiyecek seçenekleri sunmak için organik, sürdürülebilir tarım uygulamaları kullanarak pazar sebzeleri yetiştirmektir”,bu bitmiş misyonu üretmek için yeniden ifade edilebilir:

“Dünya’nın cömertliğini, pazar sebzelerini dünya için iyi, sofra için iyi bir şekilde yetiştiriyoruz”.

Ve bir başka misyon örneği:

“Şirketimizin amacı, tüm çocukların öğrenme başarısını deneyimlemelerine ve yaşam boyu öğrenici olmalarına ve topluluğumuza katkıda bulunmalarına izin veren eğitim hizmetleri sunmaktır”

olarak daha iyi ifade edilebilir:

“Şirketimiz Kozmos Çocuk Evi, çocukların öğrenme başarısını ve yaşamdaki başarısını deneyimlemelerini sağlayan eğitim hizmetleri sunmak için var.”

4- Yeni Misyonunu İşe Dök

İşletmenizin misyonunu oluşturduktan sonra bunun çalışmaya da katkıda bulunmasını istersiniz.

İş planınızı yönlendirmenin yanı sıra, işinizde çalışan herkesin kafasında misyon ifadesinin önde ve merkezde olmasını ve müşterilere ve / veya alıcılara iletilmesini istiyorsunuz. İşinizin neden var olduğunun bir ifadesi olarak, onlara neden iş yapmak istediklerini de açıklayan açıklamadır.

Bazı işletmeler, misyon açıklamalarını reklam kampanyalarının temaları haline getirecek kadar ileri gider. Başka hiçbir şey yapmazsanız, misyonunuzun işyerinizde, varsa web sitenizde, ve tüm pazarlama malzemelerinizde görünür olduğundan emin olmalısınız.

İyi bir misyon ifadesi sadece bir slogan değildir, bir operasyon el kitabıdır ve insanların buna aşina olmaması durumunda, sağlamayı amaçladığı rehberliği sağlayamaz.

Başarılı küçük işletmeler, kim olduklarını ve ne yaptıklarını bildirmek için misyon beyanları vermenin yanı sıra, nihai başarılarını tanımlamak için vizyon beyanları da sunarlar. Bir Vizyon İfadesi Nasıl Yazılır, kendinize ait bir vizyon ifadesi oluşturma sürecinde size yol gösterecektir.

5- Ünlü Şirketlerin Misyon Örnekleri

Virgin Airways: “Misyonumuz basittir, ancak Virgin Atlantic Airways’te yaptığımız her şeyin temeli … insan ruhunu kucaklamak ve uçmasına izin vermek.”

Tesla: “On yıl önce Tesla’yı yarattığımızdaki hedef bugünkü ile aynıydı: Sürdürülebilir taşımacılığın gelişimini hızlandırmak için zorlayıcı kitlesel elektrikli elektrikli arabaları piyasaya en kısa sürede ulaştırmak.”

Facebook: “2004 yılında kurulan Facebook’un misyonu, insanlara topluluk oluşturma ve dünyayı bir araya getirme gücü kazandırmaktır. İnsanlar, arkadaşlarıyla ve aileleriyle bağlantıda kalmak, dünyada neler olup bittiğini keşfetmek ve onlar için önemli olan şeyleri paylaşmak ve ifade etmek için Facebook’u kullanıyor.”

Starbucks: “ilham veren ve insan ruhunu zenginleştiren bir marka olmak. Her seferinde bizimle ilk tanışmanız ve ilk kahveniz olabileceğini düşünerek servis veriyoruz.”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir