Küçük İşletmeler için Envanter Optimizasyonu

Pazar genişledikçe ve dünyanın her köşesinden mallar geldiğinde, stok yönetimi gittikçe daha karmaşık hale geliyor. Yöneticilerin farklı yerlerden gelen malları farklı taşıma yöntemleri ile yönetmeleri ve izlemeleri gerekir. Yapılandırılmış metodoloji ve devam eden veri analizini içeren bir strateji olmadan neredeyse imkansız bir görevdir.

Envanter Optimizasyonu Nedir?

En basit ifadeyle, envanter optimizasyonu, mümkün olan en düşük maliyetle doğru zamanda doğru miktarda ürün sunmak için tasarlanmış bir strateji koleksiyonudur; arz ve talep arasında en uygun dengeyi sağlamak. Envanter optimizasyon planı olmadan faaliyet gösteren işletmelerin fazla harcama yapma ve düşük performans gösterme riski vardır.

Not: Bir envanter optimizasyon stratejisinin amacı, sürekli bir envanter akışını sürdürmek, stok dışı durumları ortadan kaldırmak, kaybı ve riski azaltmak, aynı zamanda gelişmiş verimlilik ve daha düşük stok maliyetleri ile karı artırmaktır.

Envanter Optimizasyonu İşletme Maliyetlerini Nasıl Düşürür?

Hem stok hem de stok kalemi, her işte bir sorundur. Üreticiler ve inşaat için, örneğin, hammadde teslimatındaki gecikmeler, projeler ertelendikten ve iş ekipleri, malzemelerin çalışmasını beklerken ellerinde oturdukları için büyük kayıplara neden olabilir. Bu arada, zamanında ulaşılan diğer malzemeler kullanılamaz ve depolama alanı için ödeme yaparsınız.

Geçmişte, sağlıklı bir sonuç çizgisine sahip işletmeler, genellikle kritik kalemlerin üzerinde durdu ve sonuç olarak bazıları israf etti. Küçük işletmeler için, boşa harcanan para ya da zaman kabul edilemez.

Envanter Optimizasyonu için Stratejiler

1.Tam zamanında teslimatı planlayın. JIT teslimi (Just in Time), ihtiyaçlarınız ve tedarikçileriniz hakkında kapsamlı bilgi gerektiren bir satın alma stratejisinin bir parçasıdır. İşin püf noktası, malzemeleri tam olarak ihtiyaç duyduğunuzda size ulaştırmak, depolamayı azaltmak ve kaybı azaltmaktır.

2.Alternatif depolamayı düşünün. Bazı küçük işletmeler, envanter alanlarının talep edildiği takdirde bir satıcıdan talep üzerine kiralandığı paylaşımlı depolar gibi uygun maliyetli depolama çözümlerine yöneldiler.

3.Bir tedarik zinciri bozulma stratejisi düşünün. Tedarik zinciri kesintileri gittikçe yaygınlaşıyor ve bir noktada, her işletmenin fırtınalar veya diğer doğal afetler, jeopolitik meseleler veya trajediler nedeniyle ürün kaybıyla uğraşmak zorunda kalabiliyor. Bunun için alternatif planlar düşünmelisiniz.

4.Satıcılarını tanı. Büyük işletmelerin yapamayacağı bir şey kullanın: insan dokunuşu. Çevrimiçi sipariş ile satıcı ilişkileri giderek kişiselleşmeye başladı. Çevrimiçi sipariş vermek verimli olsa da, arkadaşça kişisel ilişkilerin hâlâ faydaları var. Güler yüzlü kişiler, neler olup bittiği hakkında sizi bilgilendirir, pazarlık konusunda sizi uyarır.

5.Personelinizi teşvik edin. Fikirler her yerden gelebilir. Personelinize para biriktirmenize yardımcı olacak yeni yollar bulma konusunda teşvikler verin.

6.Envanterinizi, kar ve zararınızı sık sık izleyin. Yıllık incelemeler yeterli değildir. İşiniz zorlanıyorsa, şimdi bilmeniz gerekir ve bugünün araçları envanteri, satışları ve trendleri izlemeyi kolaylaştırır. Saniyeler içinde bir rapor çıkartabiliyorsanız bu harika olur.

7.İş zekasına dayanan kararlar. Kararları bildirmek için tahminsel veri analizini kullanın. İş zekası yazılımı satın alma alışkanlıklarını, eğilimleri, tedarik zincirinizdeki verimsizlikleri ve süreçleri iyileştirebileceğiniz, maliyetleri azaltabileceğiniz ve sorunları tespit edebileceğiniz diğer alanları gösterebilir.

8.FIFO yaklaşımını kullanın (ilk giren ilk çıkar). Eskime ve hasar kaybını önlemek için, mallar geldikleri sırada kullanılmalı veya satılmalıdır. Bu özellikle yiyecek ve mevsimlik ürünler gibi bozulabilir ve modaya uygun ürünler için önemlidir. FIFO bozulma ve ölü stokları azaltarak maliyetleri düşürür.

9.Envanter yönetimi yazılımı uygulayın. Modern envanter yazılımı, gerçek zamanlı olarak kaydedilen gerçek zamanlı satış analitiği ile birlikte gelir. İyi bir envanter sistemiyle, her zaman stokta neler bulunduğunu tam olarak bilir ve satış trendlerini olduğu gibi takip edebilirsiniz.

10.ABC yöntemini kullanın. Malları A, B ve C kategorilerine ayırarak, kaynakları daha iyi tahsis edebilirsiniz:

A- kategorisindeki öğeler büyük bilet öğelerdir. Genellikle envanterinizin% 10 ila% 20’sini oluştururlar ve en yüksek yatırım getirisine sahiptirler.

B- kategorisindeki kalemler, stokların yaklaşık % 30’unu oluşturan ve sabit bir hızla hareket eden orta fiyatlı kalemlerdir.

C- kategorisindeki ürünler, marketteki kasadaki şeker çubukları gibi en hızlı hareket eden ürünlerdir. Bu ürünler envanterinizin% 50’sini oluşturur ve en düşük getiriye sahiptirler.

İşletmemin Envanter Optimizasyonuna İhtiyacı Var mı?

Basit gerçek, envanter optimizasyonunun en basit tedarik zincirleri dışında herkes için işe yaradığıdır. Sonuçların çabaya değer olup olmadığını belirlemenize yardımcı olacak birkaç soru:

Toplam envanteri %10 veya daha fazla azaltmak fark yaratır mı?
Envanter maliyetlerini arttırmadan daha iyi hizmet vermek ister misiniz?
Popüler ürünleri tükettiniz ve eski eşyaları satışa çıkarmak zorunda mısınız?
Yeni ürünleri daha sık piyasaya sürmek mi yoksa uygun maliyetli mi yapmak istersiniz?
Yurtdışından hammadde veya mamul tedarik ederek para biriktirir misiniz?
Envanter hedeflerini yılda bir kereden daha sık mı güncellemelisiniz?
Çeşitli tedarikçilerden mal ve hizmet siparişi veriyor musunuz?
Tedarik zinciriniz başarısız olursa bir planınız var mı?

Bu sorulardan herhangi birine evet cevabı verdiyseniz, işletmeniz büyük olasılıkla bir envanter optimizasyon stratejisine ihtiyacı var demektir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir