Domain Al Sat Para Kazan (Alan Adı Ticaret Taktikleri)

Domain; Türkçe anlamıyla Alan Adı. İnternet sitelerine girerken kullanılan bu kelimelerin anlamlı olması projeyi daha değerli hale getirebiliyor. Günümüzde internet ortamında proje yaparak para kazanmayı amaçlayanların sayısı oldukça fazla. Bu projeler e-ticaret siteleri, bloglar, hizmetler olabileceği gibi start-up şirketleri veya finans gibi çeşitli kategorilerde faaliyet hedefinde olan projeler de olabiliyor.

Alan adları projeler için oldukça önemli yer kaplıyor zira bir projenin akılda kalıcı olmasının en önemli etkenlerinden birisi domainler. Bu vesileyle alan adı ticaret gittikçe artan bir grafikle trend haline gelen bir sektör adeta. Akmaz, kokmaz ancak 1 yıl boyunca satılamayan bir domain her yıl yenileme ücreti verilmesi gerekiyor. Tabi ciddi alan adları yakalayarak satış yapmak hedefleniyorsa –ki bu hedeflenmeli; bu durumda yenileme ücretleri devede kulak kalacaktır. Dışarıdan bakıldığında alıyım bir domain hemen satıyım para kazanmaya başlıyım diye düşünülse de işin içine girildiğine birtakım zorluklar ve teknikner bulunuyor. Bu bölümde domain alıp satarak nasıl para kazanabileceğiniz hakkında kritik konulara gireceğim.

DOMAİN ALIP SATARKEN UZANTI ÖNEMLİ
Adı üzerinde ticaret olduğu için talebin olabildiğince yüksek uzantıları seçmek faydalı olacaktır. “com ve net” uzantılı domainler dünyadaki en bilinen domainlar ancak yerel domainler ve çok güzel karakter yakalandıktan sonra diğer uzantılar da duruma göre tercih edilebilir.

DOMAİN’İ UCUZA ALIN
Sonuçta yapılan ticaret olduğu için en uygun fiyata alıp satmak avantajlı olacaktır. Domain firmalarının birçoğu ilk alımda bir indirim yapabiliyor veya kupon koduyla indirimli olarak alan adı satan firmalar var. Name ve godaddy bunlardan bazıları ayrıca yerel domain firmaları da ilk yıl indirimi ile domain satışı yapıyor.

EN İYİ DOMAİNLERİ SEÇİN
Bunun için piyasa araştırması yapmak gerekiyor zira inşaat sektöründe bulunmayan veya bu alanda bir bilgisi olmayan kişiler için konutprojesi.com tarzı bir domain pek bir anlam ifade etmeyebilir. Her kesim hakkında bilgi edinmek ve ihtiyaç analizi yapabilmek tabiki imkansız ancak neyin değerli olabileceğini anlayabileceğimiz duruma gelebilmek önemli. Yine örnek vermek açısından söyliyim şu anda boşta hatta; SuzanButik.com tarzı bir domain alıp daha önceden hazırladığımız bir geçici web sitesi ile bu domain marka olarak dahi sunulabilir. Tabi böyle bir domain seçildiğinde pazarlama gücünüzde yüksek olması gerekiyor. Bunun gibi 100 adet domain alıp bekleyip sabrederek 3-5 yıl içerisinde ciddi rakamlara satabiliyorlar. Şimdi kritik şeye gelelim. Domain araştırırken genellikle çoğu domain dolu olacağından biraz zolanacaksınız. Ancak dolu diye telaş yapmayın… Heee birde domain almak için aceleci davranmayın. İnternet ortamında yapılmak istenen o kadar çok proje var ki… ama bu projelerin birçoğu başlanmıyor bile. İşte bu yüzden siz domain’leri kontrol ederken düşme tarihlerini bir excel dosyasına kayıt edin. Bu listeye en iyi domainleri ekleyin. Domain’ler bitiş tarihinden sonra ortalama olarak 81 gün sonra düşerler. Takibi çok iyi yapmalısınız. Sonrasında düşen domainleri alarak domain portföyünüze ekleyebilirsiniz.

ALAN ADLARI İÇİN PORTFÖY OLUŞTURUN
Bu işte girecekseniz sadece 1 adet alan adı da satabilirsiniz ancak ciddi anlamda bu işin ticaretini yapmak için biraz birikim ve onlarca domain almayı gerektirir. (Tabiki bir de sabır) Bir domain aldınız, belki içerisine bu alan adı satılıktır tarzı bir giriş yaptınız fakat bunun yerine elinizdeki alan adlarını tüm sitelerinize koyarak hiç aklında olmayacak bir alan adını da pazarlama şansı yakalamış olursunuz. Düşünsenize birkere direk hedef kitle. Domain’i almak isteyen bir hedef kitleye yine domain’leri göstermek harika olur doğrusu.

DOMAİN’LER İÇİN HAZIR BİR TEMA OLUŞTURUN
Öyle bir tema oluşurun ki, siz yalnızca logoyu ve favicon’u değiştirin. Sade bir site olsun, header ve footer bölümleri belli olsun. İletişim bölümü açık ve net olsun hatta bu hem header hem de footer’da olsun. Size ulaşmaları için skype ve sosyal ağlar bölümü de koyun hatta whatsapp’da olsun. Eğer almaya karar vermişse size ulaşma konusunda sıkıntı çekmesin. Sitenin Orta bölümünde, içerik kısmında domain portföyünüzdeki domain’leri listeleyebilirsiniz.

DOMAİN’İ İYİ PAZARLAYIN
Ticaretin bir diğer kuralı, ürün ne olursa olsun el üstünde tutarak (tabi durumu abartmadan) servis etmek. Giyim mağazalarına bakın, ürünler nasıl güzel katlanmış ve etiketleri ile birlikte güzel gözüküyorlar. Vitrindeki ürünlere vurulan güzel ışıklar veya reklamlarda kullanılan mankenler… İşte bunlar ürünü güzel sunan şeyler. Tabi domain için strateji biraz daha farklı olacak. Örneğin; bir “eniyitelevizyon.com” diye bir alan adı belirlediniz. Özellikle belirtiyim bu söylediğim domain sadece bir örnek… Şimdi bu domain’i iyi pazarlamak için ne yapılabilir? Mümkünse domain ile tutarlı olarak Twitter, facebook, instagram gibi sosyal ağlardan kullanıcı adları veya sayfaları alın. Zaten ücretsiz olacağı için sizi adınıza ekstra bir götürüsü yok. Hatta mümkünse (mümkünse dediğim eğer kullanılmaya müsaitse) gmail kullanıcı adını da alın. –ki bu kullanıcı adıyla youtube kullanıcı adı da alınabiliyor. Artık domain’i sunarken sosyal ağlarıyla birlikte sunacaksınız. Bu göze daha zengin ve daha markamsı bir görünüm kazandıracak. Sosyal ağ kullanıcı adı alma dışında pazarlama stratejisi için yapacaklarınız sizin yaratıcılığına kalmış…

DOMAİN’İ OLABİLDİĞİNCE İYİ PLATFORMLARDA SERGİLEYİN
Domain satışı için bazı yerler mevcut. Webmaster forumları veya Alanadlari.com gibi yerlerde domaininizi satışa koyabilirsiniz. Hatta Godaddy gibi mecralarda global anlamda da domaini satışa koyabilirsiniz Dünya çapında satış yapabileceğiniz çok yer mevcut ama tabi bunun için bazı komisyonları da göze almak gerekiyor. Özellikle belirtmeliyim. Eğer forum tarzı yerlerde satış yapacaksanız domain’i bir logo olarak sunun ve logonun altına sosyal ağ kullanıcı adlarını da yazarak sunum yapın. Bu göze daha hitap edici ve etkileyici olacaktır.

Domain al-sat işi oldukça da keyifli ve bir o kadar da zahmetli bir iştir. Bu işi yaparken dikkatli olun. Direk olarak sermayenizin tamamını harcamaya kalkmayın. Eğer sektörde yeniyseniz ilk etapa 3-5 domain ile başlayın. Baktınız satılıyor ve iyi domain seçtiğiniz belli, ayrıca pazarlama kanallarına da iyi giriyorsunuz. İşte o durumda portföyünüzdeki domainleri artırabilirsiniz. Aklımaki taktikler bunlar ancak tabiki daha birçok teknik mevcut. Yakın bir zamanda, domain’leri takip etmeniz için excel dosyası vereceğim.

erotik için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir